Något som gör att min situation skiljer sig från andras är att jag är ensamstående gravid.
Jag har alltså ingen partner eller något förhållande i dagsläget.
Min graviditet var inte planerad (dock inte oönskad), utan det bara blev så.
Jag var i ett förhållande med en kille, som i mina ögon är en utav dom finaste människor som vandrar på denna jord, i nästan 3 år och vi längtade efter barn tillsammans. Men någonstans på vägen så tappade vi det där lilla extra som man vill ha och livet kom i mellan på något sätt. Så tyvärr gick vi skilda vägar. Det var ett utav de tuffaste beslutet jag tagit i hela mitt liv och det var en väldigt jobbig period för mig. 
Men livet rann ju på i vanlig takt även fast det kändes som att hela världen stannat upp och hjärtat fallit ner till marken för att bli stampat på.
 
Hur som helst så fortsatte jag så småningom mitt liv och det bestod mycket av alkohol, nattklubbar och annat skoj. Men mitt i allt skoj så gjorde jag även misstag och hade oskyddat sex med en annan kille. 
Det var en dum grej och man ska absolut inte skylla på alkoholen men det är klart att den påverkat på sitt hörn också. Till storyn ska jag även tillägga att jag och mitt ex, som jag precis gått åtskilda vägar med, fortfarande sågs ibland och då ofta hade samlag med varandra, oskyddat.
 
Så mitt dilemma i hela den här situationen är alltså att jag är gravid men inte vet säkert vem som är pappa till barnet. Det är väldigt svårt att hantera alla dessa känslor och jag vet oftast varken ut eller in. Allt jag vet är att det här barnet är mitt och jag kommer alltid att älska barnet villkorslöst oavsett vem som är pappa. 

1 kommentarer

Anonym

28 Feb 2015 20:25

Du är inte ensam och kommer aldrig att vara hjärtat❤️ Livet fuckar upp sig ibland, men du har fattat ett beslut och vi står bakom dig😘💞

Kommentera

Publiceras ej